1. FORUM SAYFAMIZ TÜM İNSANLIĞA AÇIKTIR! LÜTFEN DÜZEYLİ BİR ŞEKİLDE DİLEDİĞİNİZ GİBİ PAYLAŞIMLARINIZI YAPINIZ...
    Duyuruyu Kapat

Kilolar Kışın Daha Çok Artıyor

'Diyet Günlükleri' forumunda hayatafarklıbak tarafından Oca 20, 2017 tarihinde açılan konu

  1. hayatafarklıbak

    hayatafarklıbak Yeni Üye Site Yetkilisi

    Katılım:
    Oca 6, 2017
    Mesaj:
    34
    Alınan Beğeniler:
    6
    Ödül Puanları:
    3
    Cinsiyet:
    Kadın
    Ratings:
    +6 / 0 / -0
    Hareketlerin kısıtlandığı, soğuğun arttığı ve su tüketiminin azaldığı kış aylarında obezite de artış gösteriyor. Soğukla beraber vücut bir savunma mekanizması oluşturuyor ve vücudu sıcak tutmak için yağ dokusunu arttırıyor. Üstüne bir de kışın kısa günlerle birlikte atıştırma aralarının azalması da eklenince şişmanlık ve obezite kaçınılmaz hale geliyor.

    Kış hastalıklarından korunmak için yenilen, yüksek kalorili pekmez ve bal gibi yiyecekler, kilo kontrolünün önüne geçmekte. Vücudun, düşen sıcaklıklar ile birlikte ısınmak için, şekerli besinlere duyduğu ihtiyaç artmakta, bu sebeple, şekerli besinlerin tüketimi de artmaktadır. Bunun yanında ev gezmelerinin ve evde geçirilen vakitlerin artması, geç saatlere kadar uyumamak, uyku bozuklukları ve düzensiz uyku saatleri de sonunda fazla kilolara sahip bireyler haline dönüşmeye sebep olmaktadır. Özellikle kış aylarında kilo almak için ortam daha uygun olması sebebiyle dikkatli ve kontrollü davranmanın önemi artmaktadır.
    [​IMG]

    Obezitedenkorunmak ve kilo vermek için yapılması gerekenler;

    Düzenli yaşamak, kaliteli ve sağlıklı bir yaşam için öncelikli kuraldır. Egzersiz ve spor yapmak, atıştırmalardan uzak durmak şişmanlıktan kaçınmak için yapılması gerekenler arasındadır. Ayrıca, hızlı yemekten kaçının, zira beyne tokluk sinyali 20 dakika içinde gitmektedir. Düzenli ve dengeli beslenmek, düzenli ve yeterli uyku saatleri, stresten uzak yaşam obezite ile mücadelede önemli etkenlerdendir. Uzun kış gecelerinde atıştırmalık için sağlıklı yiyecekler tercih edilmeli. Bunlar arasında meyveler, süt ve süt ürünleri, kuru yemişler, boza ve bitki çayları gösterilebilir. Sağlıklı bir şekilde, fazla kilolarına veda etmek isteyen herkesin, uyması gereken koşullardan biri de, su tüketimini arttırmaktır. Sık sık, ancak az yemek de kilonuzu kontrol etmenizi sağlar.
     
  2. bahar1234

    bahar1234 Yeni Üye

    Katılım:
    Oca 11, 2017
    Mesaj:
    11
    Alınan Beğeniler:
    1
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Kadın
    Ratings:
    +1 / 0 / -0
    kışın kilo nedenlerinin en başında kısalan gün süresi gelir. Hayvanlarda da hareket azalır. Çünkü vücut yağ toplayarak kendini korumaya alır soğuğa karşı. Kısalan gün bizim de üzerimizde bunun gibi etkiler yapar. yediklerimiz aslında çok fazla değişmez ve doğal gıdalar kalori olarak asla sorun yaratacak boyutta değildir. Kilo problemi genetik yapı olduğu kadar yaşam tarzı problemidir de. genetik yapıyı değiştiremeyiz ama yaşam tarzı değişebilir. Yediklerimiz, yeme biçimimiz, gün içindeki davranış sistemimiz, düşüncelerimiz... Değişebilirler. En önemlisi psikolojidir. Ve kadın olarak hepimiz bu konuda sıkıntılar içindeyiz önce bunu halletmek gerekir
     

Bu Sayfayı Paylaş